Az ellenség szeretete
Amikor az ellenség szeretetéről beszélünk, sok esetben  nem ugyanarra gondolunk.
      Jézus azt tanácsolta követőinek, hogy legyenek  tökéletesek, mint az Atya, aki felhozza a napot a gonoszokra is.
      Az Isten gyermekeiben lévő szeretet személyválogatás  nélkül sugárzik a környezetre, de természetesen a közelebb lévőkre több jut  belőle. (Jó
      esetben.)
      
      Nem azt várja tőlünk az Isten, hogy pl. amikor Ferenc „testvér"      (miniszterelnök) idétlenkedik vagy őrjöng, mi simogassuk  a televízió képernyőjét és patakokban folyjon a könnyünk a padlószőnyegre, mert  nem bírunk az érzelmeinkkel. Azt viszont a megkegyelmezettektől elvárja, hogy  legalább ne kívánják a nyomorultat a pokolba, ne gyűlöljenek, ha másért nem,  hát a gazember tevékenysége miatt szenvedőkért ne, sőt inkább kívánják a bűnös  megtérését vagy kivonását a forgalomból (Lásd Bonhoeffer dilemmája Hitlerről).
      A szeretet végképp nem azt jelenti, amit a nyugati  degenerált korszellem sugall, hogy fogadd el a bűnt a bűnössel együtt. Ez  istentelenség és embertelenség egyszerre.
      Amikor nem fogadják be Jézust és csapatát a samáriai  faluba és a tanítványok szakrális grillezésért fohászkodnának, tudjuk mit mond  nekik Jézus a bennük lakozó lélekről, indulatokról... De azt sem várja el  tőlük, hogy a falu döntését ne tartsák tragikusnak, hiszen az Élet Fejedelmét  nem engedték be maguk közé.
      
      Martin Luther King hangoztatta sűrűn, hogy a gyűlöletet  nem győzhetjük le gyűlölettel; pedig ott és akkor is volt gumilövedék, meg  szadizmus bőséggel, csak abban különbözött ettől a mi kis hazai rózsaszínű  terrorunktól, hogy azt ún. keresztyének követték el keresztyének ellen.
Fraternet levelezés, október 5.