Előszó A zsidó nép, az evangélium és az ígéretek című tanulmányfüzethez
A zsidó nép, az evangélium és az ígéretek című  nyilatkozat világos tanítás. 
      Erre és ilyenre van szüksége Isten népének. Lucifer, a „fényhozó”  nagyobb tudással és intelligenciával rendelkezik, mint a legképzettebb  „írástudó” teológus. Igyekszik – sokszor sikerrel – mindent relativizálni,  alaposan összezavarni a lényeges kérdések körül, mint Jézus személye, a  megváltás, az evangélizáció, misszió, egyház. 
      
      Az ismeret- és lélekhiány szélsőségekbe, zavaros  elképzelésekbe taszítják a jó szándékú keresztyéneket is. Szükség van arra,  hogy előítélettől mentesen gyűjtsünk információkat az egyház történetéről, és  kérjük Isten Szentlelkének vezetését a tiszta látáshoz, ami alapja a  cselekvésnek.
      Úgy látom, hogy két szélsőség terhelte és terheli le ma is a  zsidóság és az egyház kapcsolatát. Az egyik vonal, amiről írnak norvég  testvéreink, a teológiai tévedésből fakadó és történelmi, politikai,  szociológiai okokra visszavezethető egyoldalúság, mely szerint általában a  zsidók elutasítják Jézust, mint messiást. Helyettük a pogányokból megtérteket  választotta az Isten, elvetve a zsidó népet. Tudjuk, hogy Jézus, tanítványai és  az első gyülekezetek tagjai zsidók voltak. Az egyházban mindig voltak zsidó  származásúak. Ez a folyamat a mai napig sem szakadt meg a történelmi hibák és  bűnök ellenére sem. 
      A másik szélsőség Izraelt és a zsidókat idealizálja,  érinthetetlenné teszi, mintha nekik nem lenne szükségük a törvényre, evangéliumra,  megtérésre. Isten országa nélkül minden ember és nép elveszett állapotban van,  nem tölti be a Teremtőtől kapott mandátumot, azzal visszaél, és ítélet alatt  van. A zsidóságnak is van felelőssége abban, hogy többségük nem fogadja el  Jézust.
      
      Évekkel ezelőtt egy fórumon két tételt hangsúlyoztam: 1. aki  keresztyén nem lehet antiszemita; 2. a keresztyének tartoznak Jézussal és az  evangéliummal a zsidóságnak. 
      Egy előadótársam, keresztyén lelkész, visszautasította  második állításomat, azzal az érvvel, hogy a holocaust miatt az egyház nem  hirdetheti az evangéliumot a zsidóságnak, legfeljebb bocsánatot kérhet és  vigasztalhatja a megbántottakat. Ez utóbbit nem tagadva, mégsem adhatjuk fel az  evangéliumhirdetés szolgálatát, hiszen erre parancsunk van.
      A konferencia utáni napon felhívtak telefonon budapesti  Jézusban hívő zsidó testvéreink és megköszönték előadásomat, hiszen ők is így  lettek messiáshívővé és lettek az üdvösség örökösei.
Kiadó: Gisle Johnson Intézet, Budapest – 2008.